Nameless Team



Μέλη: Μαγκαφίνη Γεωργία
           Παπαγγελίδη Άννα
           Παπαντωνίου Στέλιος
           Πρέντι Έλτον









Αστυνομικό Μυθιστόρημα
Για έναν λογοτέχνη το αστυνομικό μυθιστόρημα είναι ένα ξεχωριστό είδος λογοτεχνικής αφήγησης με κάποιους σταθερούς κανόνες γραφής που το διακρίνουν από τα άλλα λογοτεχνικά είδη. Πάντα ασχολείται με κάποιο μυστήριο ή γρίφο σχετικό με την παραβίαση και την εφαρμογή των νόμων και την ανάλογη έρευνα για τη λύση του. Για τον καθηγητή εγκληματολογίας Γ. Πανούση το αστυνομικό μυθιστόρημα είναι αυτό το είδος της λαϊκής λογοτεχνίας που αναδεικνύει τις ενοχές και τις ψευδαισθήσεις μιας κοινωνίας η οποία εύκολα καταδικάζει το δράστη και το θύμα, όσο και τον αστυνόμο και το δικαστή, για να γλιτώσει την αυτό-κριτική και την αυτογνωσία της… και επομένως αξίζει να μελετηθεί και από εγκληματολογική σκοπιά. O μεσοπόλεμος του 20ου αιώνα στην Ευρώπη αποκαλείται η «Χρυσή Εποχή» του αστυνομικού αφηγήματος, διότι δεν εδραιώνεται μόνο το λεγόμενο «mystery novel», και συγγραφείς όπως η Κρίστι, με τον Πουαρό και τη Μις Μαρπλ, ο Τσέστερτον και πάρα πολλοί άλλοι, με μόνιμους ή περιστασιακούς ήρωες. Διαμορφώνεται κι ένα μεγάλο κοινό, ετερόκλιτο κι ενθουσιώδες για το συγκεκριμένο λογοτεχνικό είδος, το οποίο διαβάζοντας αυτές τις ιστορίες ανταγωνίζεται τον συγγραφέα που θέτει το αίνιγμα και τον ήρωα που το ανιχνεύει, ώστε να φτάσει πρώτο στη λύση.
Σύμφωνα μάλιστα με τον Π. Μαρτινίδη το ενδιαφέρον είναι ότι σε όλη αυτή την περίοδο το αστυνομικό μυθιστόρημα παίρνει, για τα πλήθη που συρρέουν στις πόλεις, τη θέση που κάποτε κατείχαν τα παραμύθια. Όπως εκείνα εξοικείωναν τον κόσμο της υπαίθρου με τις άγνωστες δυνάμεις της φύσης, μέσω μαγικών δυνάμεων που τις τιθάσευαν, έτσι και η ιστορία «αστυνομικής φαντασίας» (“detective fiction”) φέρνει σε επαφή τους νεοφερμένους αστούς με τις νέες αστικές αντινομίες: τον έντιμο κλέφτη, τον τρυφερό δολοφόνο, τον ανέντιμο αστυνομικό, τη χλιδή που καλύπτει την παρανομία ή την αθωότητα που απεργάζεται εκδικήσεις. Η μυθοπλασία εστιάζεται στο αίνιγμα, κυρίως, και λιγότερο σε χαρακτήρες. Κάνοντας όμως τον θάνατο διανοητικό παιχνίδι, διδάσκει την υπεροχή της λογικής απέναντι στην παρόρμηση.



Αγκάθα Κρίστι

Η Αγκάθα Μαίρη Κλαρίσσα Μίλερ, Λαίδη Μάλλοουαν (Agatha Mary Clarissa Miller, Lady Mallowan,) ήταν γνωστή κυρίως με το όνομα Αγκάθα Κρίστι (Agatha Christie) και ήταν Αγγλίδα συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων. Αποκαλέιται η βασίλισσα του εγκλήματος. Έγραψε πολυάριθμα αστυνομικά μυθιστορήματα και διηγήματα που μεταφράστηκαν σε όλες σχεδόν τις γλώσσες του κόσμου και υπολογίζεται ότι έχουν πουλήσει περισσότερα από δύο δισεκατομμύρια αντίτυπα. Με το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου δημιούργησε τον Ηρακλή Πουαρό, τον μικρόσωμο, πανέξυπνο ντετέκτιβ. Ο Πουαρό, η Μις Μαρπλ και οι άλλοι ήρωές της έχουν κάνει την εμφάνιση τους σε κινηματογραφικές ταινίες, ραδιοφωνικές εκπομπές, τηλεταινίες και θεατρικά έργα βασισμένα στα βιβλία της. Το 1971 τιμήθηκε με τον τίτλο της Λαίδης του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας (Dame Commander of the British Empire, DBE). Westmacott). 
 Από τις σκηνικές επιτυχίες της Αγκάθα Κρίστι μεγαλύτερη είναι The Mousetrap (Η ποντικοπαγίδα), που παίζεται στο Λονδίνο από το 1952 μέχρι σήμερα (2012) και η θεατρική προσαρμογή του Ten Little Niggers (Δέκα μικροί νέγροι). Τα περισσότερα από τα βιβλία της έχουν μεταφερθεί στον κινηματογράφο (μερικά μάλιστα πολλές φορές, όπως το Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές και το Έγκλημα στον Νείλο). Επίσης πολλά έχουν μεταφερθεί στην τηλεόραση, στο ράδιο και έχουν εμπνεύσει ηλεκτρονικά παιχνίδια και κόμικς. Το 2007, ο Άγγλος συγγραφέας Μπράιαν Άλντις (Brian Aldiss) είπε ότι η Αγκάθα Κρίστι του είχε πει ότι έγραφε τα βιβλία της μέχρι το τελευταίο κεφάλαιο και μετά αποφάσιζε ποιος χαρακτήρας ήταν λιγότερο πιθανό να εκληφθεί ως ύποπτος. Ακολούθως έκανε τις απαραίτητες αλλαγές στο κείμενο για να «ενοχοποιήσει» το χαρακτήρα αυτό. Η Αγκάθα απεβίωσε στις 12 Ιανουαρίου του 1976 στην Αγγλία σε ηλικία 85 ετών.


Βιβλίο

Το βιβλίο Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές (Murder on the Orient Express) της Αγκάθα Κρίστι, δημοσιευμένο επίσης και με τον τίτλο «Έγκλημα στην κλινάμαξα του Καλαί», είναι ένα παγκοσμίως γνωστό αστυνομικό μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι, που γράφτηκε και δημοσιεύθηκε το 1934. Διασκευάστηκε για τον κινηματογράφο το 1974 με τον ίδιο τίτλο με ένα σημαντικό επιτελείο ηθοποιών (Άλμπερτ Φίνεϊ ως Πουαρό, Λορίν Μπακόλ ως κυρία Χάμπαρντ, Μάρτιν Μπάλσαμ ως Μπιάντσι-Μπουκ,Ίνγκριντ Μπέργκμαν ως Γκρέτα Όλσον, Γουέντι Χίλερ ως πριγκίπισσα Ντραγκομίροφ κτλ). Η πλοκή αποτελεί μία από τις διασημότερες ιστορίες όπου πρωταγωνιστεί ο βέλγος ντετέκτιβ Ηρακλής Πουαρό. Πέντε χρόνια μετά την απαγωγή και το θάνατο ενός βρέφους στην Αμερική, ένας επιβάτης του Όριαν Εξπρές βρίσκεται νεκρός στο κουπέ του, με δώδεκα μαχαιριές στο στήθος. Ο Ηρακλής Πουαρό, που τυχαία ταξιδεύει με το ίδιο τρένο, καλείται να εξιχνιάσει το έγκλημα και να αποκαλύψει το δολοφόνο. Λοιπόν, ο Βέλγος ντετέκτιβ Ηρακλής Πουαρό ενώ ταξιδεύει με το Όριεντ Εξπρές εξαιτίας μιας τρομερής χιονοθύελλας το τρένο σταματά στα μισά της διαδρομής Κωνσταντινούπολης - Παρισιού. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο Ράτσετ, ένας από τους επιβάτες του τρένου και ήδη ύποπτος για την υπόθεση απαγωγής και δολοφονίας ενός μικρού κοριτσιού, βρίσκεται δολοφονημένος. Ενώ οι επιβάτες βρίσκονται εγκλωβισμένοι στα χιόνια και μακριά από την αστυνομία, ο Πουαρό αναλαμβάνει να ρίξει φως στην υπόθεση. Όλοι έχουν κίνητρο, όλοι είναι ύποπτοι αλλά όλοι έχουν ένα καλό άλλοθι. Τελικά θα βρεθεί η λύση του μυστηρίου; Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο αστυνομικό μυθιστόρημα να ξεχωρίζει είναι ότι όλοι οι ύποπτοι αποδεικνύεται στο τέλος ότι είναι δολοφόνοι.

Μπροστά στα μάτια μας εκτυλίσσεται ένα ψυχρό προμελετημένο έγκλημα. Οι δράστες, αφού έχουν δώσει στο θύμα μεγάλη δόση υπνωτικού και το έχουν σε καταστολή, περνούν μέσα στο δωμάτιό του και με το ίδιο μαχαίρι του καταφέρνουν δώδεκα μαχαιριές. Όλοι λοιπόν ανεξαιρέτως συμμετέχουν στο «τελετουργικό» ενός φόνου «κάθαρση». Παρουσιάζοντας, λοιπόν, δώδεκα υπόπτους ως ενόχους η Αγκάθα Κρίστι κάνει μία αξιοπρόσεκτη και έξυπνη δομική καινοτομία, αντιστρέφοντας μία σύμβαση του αστυνομικού μυθιστορήματος που θέλει μόνο ένας εκ των υπόπτων να είναι ο ένοχος.




Orient Express
Το Οριάν Εξπρές (Οrient Express = Ταχεία της Ανατολής) δεν ήταν απλά μία φανταστική εφεύρεση της Αγκάθα για να χρησιμοποιήσει στο μυθυστόρημά της, ήταν το πρώτο διηπειρωτικό τρένο της Ευρώπης που έκανε τη διαδρομή των 2.740 χιλιομέτρων περίπου από το Παρίσι (Gare de l'Est) έως την Κωνσταντινούπολη, με ενδιάμεσες σύντομες στάσεις στο Στρασβούργο, το Μόναχο, τη Βιέννη, τη Βουδαπέστη και το Βουκουρέστι. Το Οριάν Εξπρές, το οποίο ταυτίστηκε με την ταξιδιωτική πολυτέλεια, άρχισε να λειτουργεί τον Οκτώβριο του 1883, ενώ το 1919 ξεκίνησε να λειτουργεί η γραμμήSimplon Orient Express, η οποία περιλάμβανε διαφορετικό δρομολόγιο και περνούσε από τους σταθμούς της Λωζάνης, τουΜιλάνου, της Βενετίας, της Τεργέστης, του Βελιγραδίου. Το 1977 οι τακτικές υπηρεσίες του σταμάτησαν καθώς δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει τον ανταγωνισμό με το αεροπλάνο. Ωστόσο, το θρυλικό αυτό τρένο εξακολουθεί να λειτουργεί σήμερα και να προσφέρει πολυτελείς υπηρεσίες στους επιβάτες αλλά πλέον το δρομολόγιο του είναι κάπως σύντομο, σε σύγκριση με το δρομολόγιο του παρελθόντος. Καθημερινά συνδέει το Παρίσι με την Βιέννη, περνώντας από το Στρασβούργο, το Μπάντεν-Μπάντεν, το Μόναχο και πολλούς άλλους σταθμούς. Έτσι το Οριάν Εξπρές, λόγω της φήμης του στην εποχή του ως πολυτελούς τραίνου, αποτέλεσε το κατάλληλο σκηνικό για το γνωστό μυθιστόρημα της Άγκαθα Κρίστι Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές και για την ομώνυμη υποψήφια για έξι Όσκαρ ταινία του 1974.


TRAILER






ΤΑΙΝΙΑ

Για χρόνια, γενιές και γενιές αναρωτιούνται το ίδιο πράγμα: Ποιος είναι ο δολοφόνος; Η Αγκάθα Κρίστι γέμισε με μυστήριο τις ζωές εκατομμυρίων αναγνωστών ανά τον κόσμο και συνεχίζει ακόμα και σήμερα.  Συνολικά έχουν γυριστεί πάνω από 30 ταινίες βασισμένες στα βιβλία της Αγκάθα Κρίστι. Όπως είναι φυσικό, δεν είχαν όλες την ίδια επιτυχία, το βέβαιο όμως είναι ότι μετά τη λογοτεχνία, οι ιστορίες μυστηρίου της Βρετανίδας συγγραφέως δημιούργησαν «σχολή» και στον κινηματογράφο. Η ταινία «Έγκλημα στο Όριαν Εξπρές» θεωρείται μια από τις καλύτερες κινηματογραφικές μεταφορές μυθιστορήματος της Αγκάθα Κρίστι. Η ταινία παρά τα χρόνια της καταφέρνει να κρατάει τον θεατή σε αγωνία ακόμα και σήμερα. Πιστή άλλωστε στο βιβλίο, κερδίζει από την αρχή το φανατικό κοινό της Κρίστι, ενώ η ατμόσφαιρα μαζί με το εκπληκτικότερο καστ ηθοποιών που πέρασε ποτέ από αστυνομική ταινία (από τη Λορίν Μπακόλ και τη Ίνγκριντ Μπέργκμαν, ως τον Σον Κόνερι και τον Άντονι Πέρκινς), την μουσική και την εξαιρετική σκηνοθεσία την τοποθετούν άξια στην λίστα των καλύτερων ταινιών του είδους της.Το «Έγκλημα στο Όριαν Εξπρές» θεωρείται από πολλούς ως η καλύτερη ιστορία της Αγκάθα Κρίστι με ήρωα τον Ηρακλή Πουαρό.








"MISS MARPLE"








"HERCULE POIROT"










"HERCULE POIROT"






































Λογοτεχνία και Κινηματογράφος


Με τον όρο Λογοτεχνία εννοούμε τα γραπτά και προφορικά προϊόντα του έντεχνου λόγου. Πλέον, έχει εμφανιστεί κι ο κινηματογράφος. Ο κινηματογράφος ή αλλιώς σινεμά αποτελεί σήμερα την αποκαλούμενη και έβδομη τέχνη, δίπλα στη γλυπτική, τη ζωγραφική, το χορό, την αρχιτεκτονική, τη μουσική και τη λογοτεχνία. Αρχικά εμφανίστηκε περισσότερο ως μια νέα τεχνική καταγραφής της κίνησης αλλά αργότερα εξελίχθηκε σε ένα σύγχρονο και παράλληλα αναγκαίο, πλέον , ψυχαγωγικό μέσο. Πολλά λογοτεχνικά έργα από γραπτή μορφή μεταφέρονται στην «οθόνη του κινηματογράφου». Αυτή η μεταφορά όμως έχει ως απότοκο την αλλοίωση του νοήματος του έργου, και την πραγματοποίηση πολλών μετατροπών και αλλαγών σε αυτό. Διότι αυτές οι δύο «ξένες» μεταξύ τους τέχνες χρησιμοποιούν διαφορετικές γλώσσες και διαφορετικούς εκφραστικούς τρόπους με τους οποίους μεταδίδουν το έργο στους αναγνώστες ή θεατές.















Από το βιβλίο........


Στο φιλμ.....





και στον κινηματογράφο!




Mary Shelley ( The Frankenstein)






Φρανκενστάιν ή ο Σύγχρονος Προμηθέας (Frankenstein; or, The Modern Prometheus) είναι ο τίτλος της γοτθικής και ρομαντικής νουβέλας από την Αγγλίδα συγγραφέα Μαίρη Σέλεϊ, που γράφτηκε στα μέσα του 1816 και εκδόθηκε το1818 στην Αγγλία. Η νουβέλα λέει την ιστορία του νεαρού φοιτητής ανατομίας και χειρουργικής, που ανακαλύπτει το μυστικό στο να δίνει ζωή σε άψυχα πράγματα μέσω αλχημείας, αλλά και τους κινδύνους της γνώσης.


Η ιστορία αρχίζει με τον καπετάνιο Ρόμπερτ Γουάλτον, που ταξιδεύει με καράβι στον Αρκτικό Κύκλο. Σ' ένα παγόβουνο βλέπει έναν τεράστιο άνθρωπο πάνω σε έλκυθρο που σέρνουν σκυλιά, και αργότερα έναν άλλο άρρωστο άντρα. Ο καπετάνιος τον φιλοξενεί στο καράβι του, και ο ξένος του αποκαλύπτει το όνομά του: Βίκτορ Φρανκενστάιν, και κυνηγάει έναν μεγαλόσωμο και τεράστιο άνθρωπο.


Ο Φρανκενστάιν, ακούγοντας τον σκοπό του ταξιδιού Γουάλτον -να αποκτήσει περισσότερη γνώση- εκνευρίζεται και τον πληροφορεί πως η υπερβολική γνώση μπορεί να καταστρέψει τον άνθρωπο. Για να τον πείσει, του λέει την ιστορία του.


Ο Φρανκενστάιν, γεννήθηκε στην Γενεύη της Ελβετίας από πλούσια και σημαντική οικογένεια. Ο καλύτερός του φίλος ήταν ο Χένρι Κλέρβαλ, και περνούσαν το περισσότερο χρόνο μαζί. Στα τέσσερά του, η θεία του πέθανε και η κόρη της, η Ελίζαμπεθ Λαβένζα, ήρθε να κατοικήσει με την οικογένεια του Φρανκενστάιν. Μετά από μερικά χρόνια, ο Φρανκενστάιν αποκτάει ακόμα δύο αδέρφια - τον Έρνεστ και τον Γουίλιαμ. Μετά το θάνατο της μητέρας του, Καρολάιν Μπόφωρτ - Φρανκενστάιν, ο Φρανκενστάιν αφήνει την οικογένειά του για να σπουδάσει στο εξωτερικό.




Στις έρευνές του, ανακαλύπτει πώς να δώσει ζωή σε άψυχη ύλη. Οι καθηγητές του, χωρίς να γνωρίζουν την ανακάλυψή του, του δίνουν ένα εργαστήριο για να εργάζεται. Ο Φρανκενστάιν συλλέγει μέρη πτωμάτων, αγοράζοντας ή κλέβοντας, με σκοπό να "χτίσει" ένα σώμα ανθρώπινου όντος. Μέσα σ' ένα χρόνο, το σώμα ολοκληρώνεται, και το μόνο που μένει είναι να ζωντανέψει. Ένα βροχερό βράδυ, το φέρνει στη ζωή (με άγνωστο τρόπο). Το πλάσμα αποκαλύπτεται να είναι ένα απαίσιο, μεγαλόσωμο τέρας με γαλάζια μάτια και κίτρινο δέρμα.


Ο Φρανκενστάιν αποφασίζει να το καταστρέψει, αλλά το τέρας εξαφανίζεται. Ο Φρανκενστάιν μαθαίνει πως ο Γουίλιαμ έχει δολοφονηθεί, και αποφασίζει να επιστρέψει στην Γενεύη. Φτάνοντας εκεί, βλέπει το τέρας αλλά και πάλι εξαφανίζεται. Ο Φρανκενστάιν μαθαίνει πως ο δολοφόνος είναι η Τζάστιν Μόριτζ, υπηρέτρια των Φρανκενστάιν. Ο Φρανκενστάιν είναι σίγουρος πως ο δολοφόνος είναι το τέρας και όχι η Τζάστιν. Όμως η Τζάστιν καταδικάζεται σε θάνατο.


Ο Φρανκενστάιν, σε μια βόλτα συλλογισμού του στα βουνά, βρίσκει το τέρας, (που, μυστηριωδώς, έμαθε να μιλά) που του λεει την ιστορία του. Το τέρας, μετά την εγκατάλειψή του από τον δημιουργό του περιφέρεται στα βουνά, μέχρι που βρίσκει μια οικογένεια. Κρυμμένος από εκείνους, μαθαίνει να μιλά. Επισκέπτεται τον τυφλό γέροντα της οικογένειας όταν είναι μόνος του για να του μιλήσει. Δεν προλαβαίνει όμως, και η υπόλοιπη οικογένεια εμφανίζεται και τον κυνηγούν. Το τέρας ταξιδεύει στη Γενεύη, όπου βρίσκει τον νεαρό Γουίλιαμ. Ο Γουίλιαμ, τρομαγμένος από το τέρας, αρχίζει να τον βρίζει, και λέει πως ο πατέρας του θα τον τιμωρήσει. Το τέρας, μαθαίνοντας πως ο Γουίλιαμ είναι ένας Φρανκενστάιν, τον σκοτώνει για να εκδικηθεί τον δημιουργό του. Παίρνει το μενταγιόν του Γουίλαμ από το λαιμό του και βρίσκει την Τζάστιν να κοιμάται. Έτσι τοποθετεί το μενταγιόν στο λαιμό της, ώστε να κατηγορηθεί εκείνη ως δολοφόνος.


Το τέρας παρακαλεί τον Φρανκενστάιν να του φτιάξει ένα ταίρι για συντροφιά, και του υπόσχεται πως δεν θα ξαναφανεί. Ο Φρανκενστάιν δέχεται. Απομονώνεται σ' ένα μικρό νησί, και χρησιμοποιεί μια καλύβα ως εργαστήριο. Αφού συλλέγει γυναικεία ανθρώπινα μέλη, μέσα σε δύο μήνες, "χτίζει" ένα θηλυκό, ανθρώπινο σώμα. Όμως, πριν τη φέρει στη ζωή, μετανιώνει και καταστρέφει το σώμα. Το τέρας, που τον παρακολουθούσε, του ορκίζεται εκδίκηση.


Ο Φρανκενστάιν επιστρέφει στη Γενεύη και παντρεύεται την Ελίζαμπεθ. Στον μήνα του μέλιτός τους σε μια καλύβα, ενώ ο Φρανκενστάιν προσέχει για το τέρας, η Ελίζαμπεθ είναι μόνη της. Το τέρας εμφανίζεται και την στραγγαλίζει. Ο Φρανκενστάιν, οδηγημένος από εκδίκηση, κυνηγάει το τέρας.


Λίγο αργότερα, μετά το τέλος της ιστορίας του, ο Φρανκενστάιν πεθαίνει. Ο καπετάνιος βρίσκει το τέρας στην καμπίνα του Βίκτορ, και καταλαβαίνει πως το τέρας έχει μετανιώσει για όλα αυτά που έκανε. Μόνο στον κόσμο, το τέρας φεύγει από το πλοίο από το παράθυρο σ' ένα παγόβουνο, και δεν εμφανίζεται ποτέ ξανά.






Πρόσωπα:


·

 Βίκτορ Φρανκενστάιν, νεαρός μαθητής

· Ελίζαμεπθ Λάβενζα (αργότερα κυρία Φρανκενστάιν)

· Το δημιούργημα του Βίκτορ

· Καπετάνιος Ρόμπερτ Γουάλτον

· Ερρίκος Κλέρβαλ, φίλος του Βίκτορ

· Αλφόνς Φρανκενστάιν, ο πατέρας του Βίκτορ

· Τζάστιν Μόριτς, υπηρέτρια των Φρανκενστάιν

· Γουίλιαμ, ο μικρός αδερφός του Βίκτορ

· Έρνεστ, ο μεσαίος αδερφός του Βίκτορ

· Ντε Λέισι, τυφλός βιολιστής

· Φέλιξ, ο γιος του

· Άγκαθα, η κόρη του

· Σοφία, η Τουρκάλα αγαπημένη του Φέλιξ

· Δρ Γουάλντμαν, καθηγητής του Βίκτορ

· Κος Κίργουιν ο ειρονοδίκης

· Κάρολαϊν Μπόφορτ-Φρανκενστάιν, μητέρα του Βίκτορ





by Wikipedia






Frankenstein (ταινία)








Mary Shelley's Frankenstein


Ο Φράνκενσταιν τηs Μαίρη Σέλλεϋ είναι μια αμερικανική ταινία τρόμου του 1994 με σκηνοθέτη τον Kenneth Branagh και πρωταγωνιστές τους Robert De Niro και Branagh. Η εικόνα κατασκευάστηκε με τον προϋπολογισμό των 45 εκατομμυρίων δολαρίων και θεωρείται η πιο πιστή κινηματογραφική προσαρμογή του μυθιστορήματος Φράνκενσταιν της Μαίρη Σέλλεϋ ή όπως αποκαλείται και σύγχρονος Προμηθέας.


Η ταινία αρχίζει με λίγα λόγια της Μαίρη Σέλλεϋ:


“ Έβαλα τον εαυτό μου να σκεφτεί μια ιστορία που θα μιλάει για τους μυστηριώδους φόβους της φύσης μας και που θα αφυπνεί μια συναρπαστική φρίκη, ώστε να κάνω τον αναγνώστη να κοιτάξει γύρω του, να ”βράσει” το αίμα του και να δυναμώσω τους χτύπους της καρδίας του.


Η ιστορία ξεκινάει το 1794. Ο Captain Walton οδηγεί μια τολμηρή αλλά και επικίνδυνη εκστρατεία για να φτάσει στον Βόρειο πόλο, ακόμα και το πλήρωμα του τον απειλή με εξέγερση. Ενώ το πλοίο τους είναι παγιδευμένος στον πάγο της Αρκτικής Θάλασσας, ο Walton και το πλήρωμά του ανακαλύπτουν έναν άνθρωπο και ταξιδεύουν μαζί σε όλη την Αρκτική με την δίκη του θέληση. Στο βάθος ακούγεται μια κραυγή. Όταν ο άνθρωπος βλέπει πώς την εμμονή του Walton να βρει τον Βόρειο Πόλο, τον ρωτά, "Συμμερίζεσαι την τρέλα μου;" Ο άνδρας στη συνέχεια αποκαλύπτει ότι το όνομά του είναι ο Victor Frankenstein και αρχίζει να του διηγείται την ιστορία του.


Υπάρχει μια αναδρομή στην παιδική ηλικία του Victor στη Γενεύη ως γιος του πλούσιου Baron και η Caroline Frankenstein. Έχει μεγαλώσει με την υιοθετημένη αδελφή του, Elizabeth Lavenza, που γίνεται τον έρωτα της ζωής του. Χρόνια αργότερα, η Caroline πεθαίνει γεννώντας τον αδελφό του William. Κάποιες φορές, πριν πάει στο πανεπιστήμιο στο Ingolstadt, μια θλίψη έπληγε τον Victor ορκίστηκε στον τάφο της μητέρας του να βρει έναν τρόπο να κατακτήσει τον θάνατο. Την νύχτα της αποφοίτησής του, ο Victor και η Elizabeth υπόσχονται να παντρευτούν όταν ο Victor επιστρέφει από τις σπουδές του. Στο πανεπιστήμιο, προηγούμενες μελέτες του με τα έργα των αλχημιστών, όπως του Παράκελσου, του Αλβέρτου του Μέγα, και του Κορνήλιου Αγρίππα τον κάνει άσημο σε ορισμένους καθηγητές. Ωστόσο βρίσκει έναν φίλο στο Henry Clerval και μέντορα του Καθηγητή Waldman. Ο Victor έφτασε να πιστεύει ότι ο μονός τρόπος για να ξεγελάσει τον θάνατο είναι να δημιουργήσει ζωή. Ο Καθηγητής Waldman προειδοποιεί τον Victor να μην ακολουθήσει την θεωρία του αυτός την δοκίμασε μια φορά, αλλά τέλειωσε τα πειράματά του επειδή το αποτέλεσμα τους ήταν αηδιαστικό.


Κατά την διάρκεια των εμβολιασμών, o Waldman σκοτώνεται από έναν ασθενή ο όποιος νομίζει ότι οι γιατροί προσπαθούν να τον δηλητηριάσουν. Αφού ο Waldman θάφτηκε, ο Victor μπήκε στο γραφείο του, πήρε τις σημειώσεις του και άρχισε να εργάζεται για το δικό του δημιούργημα. Ο Victor δούλευε για μήνες μέχρι να δημιουργήσει ένα ζωντανό πλάσμα από νεκρά μέρη του σώματος από διάφορους ανθρώπους, δηλαδή το σώμα ενός ληστή, τον εγκέφαλο του Waldman, ένα άλλο πόδι για να αντικαταστήσει αυτό που έλειπε και ένα άλλο μάτι στην θέση του αλλού που καταστράφηκε. Ήταν τόσο παθιασμένος με την δουλειά του που δεν τον ένοιαξε που η χολέρα είχε εξαπλωθεί. Αργά ένα βράδυ, ο Victor τελικά έδωσε ζωή στο δημιούργημά του, αλλά οπισθοχωρεί από αυτό με τρόμο και παραιτείτε από τα πειράματα του.


Αυτή την νύχτα, το πλάσμα δραπετεύει, τρέχοντας στην ερημιά. Πέρασε πολλούς μήνες κρυμμένο στο δάσος, ζώντας στον αχυρώνα μια οικογένεια εν άγνοια τους. Το διάστημα αυτό, έμαθε να διαβάζει και να μιλάει, ακόμα και προσπάθησε να κερδίσει την αγάπη της οικογένειας, αλλά οι προσπάθειες του ήταν μάταιες. Μέσα από ένα ημερολόγιο που το πλάσμα είχε βρει μέσα στο παλτό που είχε πάρει μαζί του, μαθαίνει τις συνθήκες της δημιουργίας του και ότι ο Victor Frankenstein ευθυνόταν για αυτό. Μετά από αυτό έκαψε το εγκαταλελειμμένο σπίτι της οικογένειας και κατευθύνθηκε προς την Γενεύη για να πάρει εκδίκηση από τον δημιουργό του.


Ο Victor ο οποίος πιστεύει ότι το πλάσμα του είχε καταστραφεί, επιστρέφει στην Γενεύη για να παντρευτεί την Elizabeth. Βρίσκει ότι ο μικρός του αδελφός ο William (Ryan Smith) έχει δολοφονηθεί. Η Justine Moritz, η υπηρέτρια του νοικοκυριού των Frankenstein, κατηγορείται για τον θάνατο του και γκρεμίζεται. Εκείνο το βράδυ ο Victor προσεγγίζεται από τη δημιουργία του, η οποία του λέει να τον συναντήσει στο βουνό. Συνειδητοποιώντας ότι το πλάσμα δολοφόνησε τον αδελφό του, ο Victor πηγαίνει με την πρόθεση να καταστρέψει την δημιουργία του, αλλά αυτό ήταν πολύ πιο δυνατό και γρήγορο σε σχέση με αυτόν. Το πλάσμα ερωτάει τον Victor τι ανθρώπους χρησιμοποίησε για να τον φτιάξει. Αυτός του απάντησε ότι χρησιμοποίησε άπλα υλη και το πλάσμα του απάντησε ότι αυτό ήξερε πώς να διαβάσει και πώς να μιλήσει δεν έμαθε πως να τα κάνει, τα θυμήθηκε.


Αντί να σκοτώσει τον δημιουργό του, το πλάσμα προτείνει στον Victor να φτιάξει έναν όμοιο με αυτόν. Αν δεν το έκανε αυτό, υπόσχεται να εξαφανίσει αυτόν μαζί με την σύντροφο του. Για να σιγουρέψει την ασφάλεια της οικογένειας του, ο Victor άρχισε να μαζεύει τα μέλη ώστε να φτιάξει και άλλο πλάσμα, αλλά όταν το πλάσμα του είπε να πάρει το σώμα της Justine για να φτιάξει την νύφη, αθέτησε τον λόγο του.



by Wikipedia




TRAILER









THE CREATION






by Youtube







MARY SHELLEY






Η ίδια γεννήθηκε στο Λονδίνο, στις 30 Αυγούστου 1979. Πατέρας της Μαίρη Σέλλεϋ ήταν ο Γουίλλιαμ Γκόντγουιν, φιλόσοφος με ριζοσπαστικές ιδέες και εισηγητής της αναρχικής ιδέας στην Αγγλία - η μητέρα της, η Μαίρη Γουόλστοουνκραφτ, ήταν κι αυτή προοδευτική συγγραφέας που δεν υστερούσε σε φήμη. Η Μαίρη ήταν μόλις δέκα ημερών, όταν έχασε τη μητέρα της, που πέθανε με τραγικό τρόπο. Κάτω από την καθοδήγηση και την έμπειρη διδασκαλία του πατέρα της, η Μαίρη από παιδί αποκτά μια πλατιά πνευματική καλλιέργεια.


Το 1814 συναντά τον Πέρσυ Μπ. Σέλλεϋ, τον ερωτεύεται και τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου αλληλοαπάγονται και πάνε στην Ευρώπη. Το 1816, ύστερα από την αυτοκτονία της Χάριετ, της πρώτης γυναίκας του Σέλλεϋ, η Μαίρη κι ο Πέρσυ παντρεύονται. Από τα τέσσερα παιδιά που γέννησε η Μαίρη με τον Σέλλεϋ, μόνο ο Πέρσυ Φλόρενς έζησε. Το 1816, ενώ το ζευγάρι φιλοξενούνταν στη βίλα του ποιητή Λόρδου Μπάυρον στην Ελβετία, ξεκίνησε να γράφει το πασίγνωστο μυθιστόρημα Φρανκενστάιν. Αυτό έγινε μετά από παρότρυνση του Λόρδου. Το μήνυμα που περικλείει ξεπερνά το ίδιο το έργο.

Βασανισμένος ο ήρωας του βιβλίου από τύψεις και φρικτές ενοχές για το δημιούργημά του



που με τόσο μόχθο κατάφερε να του εμφυσήσει ζωή, τρομοκρατημένος μπροστά στην απέραντη βλασφημία που έχει διαπράξει απέναντι στον Θεό ,προσπαθώντας να τον μιμηθεί δίνοντας ή αφαιρώντας ζωή, θα δει ένα-ένα τα αγαπημένα του πρόσωπα να οδηγούνται στον θάνατο από το χέρι του δημιουργήματος του και ο ίδιος θα χαθεί στην προσπάθειά του να εξοντώσει τον απαίσιο εφιάλτη που στοίχειωσε τη ζωή του.

«Μάθε και παραδειγματίσου από εμένα, πόσο επικίνδυνη είναι η απόκτηση γνώσης και πόσο πιο ευτυχισμένος είναι ο άνθρωπος που πιστεύει πως η πόλη που γεννήθηκε είναι ο κόσμος όλος, από αυτόν που φιλοδοξεί να γίνει πιο σπουδαίος από όσο του επιτρέπει η φύση του».

Ο Φρανκεστάιν πρωτοεκδόθηκε το 1818 στο Λονδίνο και είχε τέτοια επιτυχία στο αναγνωστικό κοινό, που έγινε το πρώτο σε πωλήσεις βιβλίο εκείνης της εποχής. Σήμερα, ο «Φρανκενστάιν» κρατεί σταθερά την πρώτη θέση στη γοτθική φιλολογία, εμπνέοντας δεκάδες συγγραφείς και σκηνοθέτες. Οι Σέλλεϋ από το 1818 ως τον ξαφνικό θάνατο του Πέρσυ, το 1822, έμεναν στην Ιταλία. Ύστερα από τον πνιγμό του Σέλλεϋ, η Μαίρη, μαζί με το γιο της, Πέρσυ Φλόρενς, γύρισε στο Λονδίνο, όπου συνέχισε να ζει ως επαγγελματίας συγγραφέας.

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 51 ετών, την 1η Φεβρουαρίου 1851.


Η Μαίρη Σέλλεϋ, εκτός από τον Φρανκενστάιν, έγραψε τα μυθιστορήματα The Last Man (1826), το Perkin Warbeck (1830), το Lodore (1835) και το Falkner (1837). Συνεργάστηκε με πολλές εφημερίδες και περιοδικά. Έγραψε, επίσης, δοκίμια και μελέτες για τη ζωή και το έργο διάσημων Ευρωπαίων συγγραφέων. Δημιούργησε ένα σταθμό στη φιλολογία του είδους. Σταθμό για το ύφος, τη ζωντάνια, την πρωτοτυπία του θέματος, τη φαντασία. Σταθμό, όμως, και για τη σύνδεση του μύθου με τις μεγάλες αλήθειες της ζωής. Τη μοναξιά του διαφορετικού, τη βλάσφημη προσπάθεια υποκατάστασης της φύσης, την προσπάθεια του ανθρώπου να φτάσει και να ξεπεράσει τον Θεό, την επερχόμενη τιμωρία και την κάθαρση.


The last man... Lodore...










by Zougkl@

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου